Türkiye’deki
tüketicilerin büyük kısmı internet üzerinden yapılan alışverişe temkinli
yaklaşıyor. Gönderim süresi, iade hakkı ve güvenlik gibi unsurlar tüketiciler
için soru işareti taşıyan unsurların başında geliyor. Sabancı Topluluğu’nun
online alışveriş platformu Kliksa.com, tüketicileri online alışverişte merak edilen noktalara
dair bilinçlendirmek amacıyla doğru bilinen 10 yanlış noktayı açıkladı.
İşte doğru bilinen 10
yanlış
1. İnternetten alınan
ürünlerin gelmesi çok uzun sürer!
İnternetten
alınacak ürünlerin teslimat süreleri e-ticaret siteleri arasında farklılık
gösterebilir. Ancak ülkemizde ek bir ücret karşılığında aynı gün ürün gönderimi
yapan ve gün içerisinde ürünlerin kullanıcıya ulaşmasını sağlayan e-ticaret
siteleri de tüketicilere hizmet sunar.
2. İptal veya iade
süreci çok zorlu!
İptal
ve iade süreci sanıldığının aksine zor bir süreç değildir. Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun’a göre; online alışveriş yapan tüketici, satın aldığı
ürünü 14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart
ödemeksizin iade etme hakkına sahiptir.
3. İnternetten alışveriş
güvenli değil!
Online
alışveriş konusundaki en büyük endişelerden biri güvenliktir. Bu konuda
yapılması gereken en önemli şey, online alışveriş yapılacak sitenin güvencesini
araştırmaktır. Kullanıcı; site kime ait, ne kadar süredir faaliyette gibi kısa
bir araştırma yapılabilir. Ayrıca kullanıcı yorumları içeren fiyat
karşılaştırma siteleri gibi kaynaklardan da alışveriş yapılacak siteye ait geçmiş
deneyimler incelenebilir.
4. Aldığım ürün bozulursa
ya da bozuk ürün yollanırsa çok uğraşmak gerekir!
Hiçbir
güvenilir online alışveriş sitesi bozuk ürün yollamaz. Ancak düşük de olsa,
tedarikçi firmadan üretim hatalı ürün gelme olasılığı vardır ya da ürün tüketici
tarafından kullanırken bozulabilir. Böyle durumlarda güvenilir online alışveriş
siteleri müşterilerine alternatif çözümler sunar.
5. Online alışverişin
ardından ihtiyacım olduğunda muhatap bulamam!
Artık
birçok online alışveriş sitesinin bünyesinde bulunan çağrı merkezleri,
tüketicilerinden gelen sorulara yanıt sunuyor. Tüketici, online alışveriş
sitesine ait çağrı merkezi numaralarını arayarak, karşılaştığı sorun ekseninde
destek isteyebilir.
6. Ya sahte ürün
gönderilirse…
Güvenilir
online alışveriş sitelerinde sadece orijinal ürünler satılır. Bu sebeple tüketicilerin
sitenin saygınlığını ve güvenilirliğini kontrol etmeleri ve ardından alışveriş
yapmaları önem taşır.
7. Elektronik ürünleri
garanti belgesiz gönderebilirler!
Güvenilir
alışveriş siteleri, elektronik ürünleri garanti belgeli olarak gönderir. Eğer
ürün tüketiciye doğrudan üretici tarafından ulaştırılıyorsa ve kutunun
içerisinde garanti belgesi çıkmamışsa, tüketici ürünü satın aldığı online
alışveriş sitesinden bu belgeyi talep edebilir.
8. Online alışveriş
yapmak zor iş!
Online
alışveriş yapmak birçok yönden oldukça kolaydır. Online alışverişte mağazaya
gitmekle uğraşmaz, 7/24 açık bir mağazadan evinizin ya da işyerinizin
konforunda ürün satın alabilirsiniz. Fiyat karşılaştırma sitelerinden aynı
ürünün nerede, hangi fiyata satıldığını kolaylıkla kontrol edebilirsiniz.
Ayrıca ürünü taşımanıza da gerek kalmaz, ürün doğrudan belirttiğiniz adrese
gönderilir.
9. E-ticaret siteleri
avantajlı ama bu avantajın sebebi kalitesiz ürün olabilir.
Online
alışveriş sitelerinin mağaza kirası, mağaza çalışan maliyetleri vb. masrafları
olmadığı için; yaratılan tasarrufu, tüketicilere daha uygun fiyatlı ürün sunma
açısından değerlendirmeleri daha kolaydır. Bu sebeple online alışverişin en
büyük avantajlarından biri, aynı ürünleri daha uygun fiyata sunmasıdır.
10. Siparişi verdikten
sonra paketimin takibini yapamam.
Artık
birçok online alışveriş sitesi, sipariş sonrasında müşterilerine sipariş takibi
imkanı sunuyor. Bu sayede müşteriler, ürünlerinin kargoya teslim edilmesi,
kargo aracına yüklenmesi vb. süreçleri online olarak takip edebiliyor. Ayrıca
bazı kargo firmaları, kendi takip numaralarını ileterek müşterilerin
hayatlarını kolaylaştırabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlar buraya..