24.8.15

Damlaya Damlaya Göl Olur…


Eminim ki çocukluğumuzda hepimizin bir kumbarası olmuştur. İlk heyecan ne bozuk paralar birikmiştir o kumbaralarda. İyice dolduktan sonra açıp içindeki paraları saymak ne büyük mutluluktu biz çocuklar için. Pek çoğumuz için o biriken parayla alınan oyuncak hep en kıymetlisi olmuştur. Ne yazık ki biz büyüdükçe bu tatlı heyecanları, çocuksu mutlulukları ardımızda bıraktık.

Günlerden bir gün, bir kırtasiyede gezerken gözüme çok tatlı bir kumbara ilişti, alsam mı diye düşünürken bir baktım akşam elimde eve gelmişim. Hani şu cüzdanımızda biriken, ağırlık yapmasın diye oraya buraya attığımız bozuk paraları düşündüm ve o an aklıma bu kumbaraya sadece 1 TL ve 50 Kuruşları atmaya karar verdim. Kumbara öyle çok kocaman olmadığı için belli aralıklarda içindeki paraları bütünletmem gerekecekti.

Ben düzenli olarak her akşam cebimdeki, çantamdaki bozuk paraları buna atmaya başladım. Bozuk para deyip geçmeyin inanın ki o kadar çok birikiyor ki. Kumbara ilk dolduğunda bozuk paraları markete bütünletip hemen kuyumcudan çeyrek altın aldım ve son hız biriktirmeye devam ettim. Hatta bir ara 12 lira tutan bir alışveriş için cüzdanımda 2 lira bozuk olmasına rağmen 20 lira uzatıyordum sırf üstünü bozuk para olarak alayım diye.

Çeyrek, yarım, tam derken bir baktım iki senede bizim altınlar çoğalmış. Açıkçası hem giriş katında oturmamız hem de etraftan duyduğum hırsızlık olaylarından biraz tedirgin oldum. Ne yapayım diye düşünürken en iyisinin bankaya yatırıp birikimime orada devam etmenin olduğuna karar verdim. Altın kurlarını araştırırken CEPTETEB müşterilerinin açtıkları altın hesabı sayesinde diledikleri altın yatırımını yapabildiklerini gördüm.
Şimdi kumbaramda biriken her parayla miktara göre bazen çeyrek bazen tam bazen de gram altın alabiliyorum. Küçük birikimlerin zamanla nasıl büyüdüğünü görünce gerçekten şaşıracaksınız. Çocukluğumuzdan kalma bu alışkanlığı devam ettirmek sanırım içimizdeki çocuğun hala ölmediğini gösteriyor.

7 yorum:

  1. Valla ben ne zamandır yapıyorum :)))) çok birikmeden gidip gram altın alıyorum, bir sürü aldım bu zamana kadar... çok işe yarayan bir biriktirme yöntemi :)

    YanıtlaSil
  2. Bende çoğu zaman biriktiriyorum ama abuk subuk şeylere harcayıvermişim birde bakıyorum benim de kumbara alıp yatırım yapma zamanım gelmiş demekki altın yatırımı da süpermiş

    YanıtlaSil
  3. o küçük dediğimiz önemsemediğimiz paralarla neler yapılabiliyor. ben teb müşterisiyim zaten ama böyle bir hizmetten bilgim yoktu. sayende gelsin çeyrekler artık .
    teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  4. ah ahhh biriktirip biriktirip eve harcıyorum :)

    YanıtlaSil
  5. bende de var ama marketten sipariş verince hep kumbaradan veriyorum paralar bitiyo :)

    YanıtlaSil
  6. Ne zamandır aklımda benim de. Elime geçen parayı harcıyorum, en azından bozuklarla başlamalı biriktirmeye :)

    YanıtlaSil
  7. İnşallah bir gün ben de başarabilirim:(

    YanıtlaSil

Yorumlar buraya..