19.6.15

Yaz Tatilinde Çocukları Özgür Bırakın


Merhabalar
İnternette gezinirken gördüğüm bu fotoğraf içimi çok acıttı.Karne hediyesi olarak ne aldınız çocuğunuza. Yeni bir tablet mi? Hem de şu en son modellerinden biri mi?
 Doğduğundan beri susuversin oyalansın diye eline verdiklerinizden. Ay ayıramıyorum, elinden düşmüyor dediğinizden. O lanet olası alet.
Okurken aa sen vermiyor musun dediğinizi duyuyorum evet ama az çok az. Kısıtlı zaman dilimlerinde. Elimden geldiğince uzak tutuyorum. 
Bir ara bilgisayar oyunlarına merak saldı. Baktık ipin ucu kaçıyor zor unutturduk.
Sokakta oynayan, tüm gününü sokakta oynayarak geçiren biri olarak taşındığımız yeni evimizde tuttum Kerem'in elinden apartmandaki çocuklarla tanıştırdım.
"Merhaba biz yeni taşındık. Kerem 6 buçuk yaşında adlarınız ne" diyerek..
Eve davet ettim. Birlikte yemek yedirdim. Oyun oynadılar. Oyuncaklarını tanıttı.
Şimdi mi..
Taso yu öğrendi. Taso oynuyor.Yorulana kadar top oynuyorlar..
Aşağıdan bağıran bir Kerem var artık  "anne akşam yemeği hazır olunca çağır".
 Annem, eşim, ben balkondan ara ara kontrol ediyoruz.
Ortalık çok fena malumunuz.
Korkuyoruz.
Yüzü gözü toz toprak içinde çıkıyor eve.
Nasıl mutlu anlatamam.
Dün piknik yapmışlar. Keremin hakkına elma düşmüş. Aşağıda elma yemek çok eğlenceliymiş.
Cebinde anlatılacak bir sürü hikayeleriyle  beni bekliyor. 
Elbette oyun alanlarının olmadığı, caddeye yakın evlerde oturan, çocuğuna bakacak biri olmayıp yaz/ kış kreşe gönderen anneleri yazımda ayrı bir yerde tutuyorum.y
Çocuklarınızı güvenle dışarı gönderebiliyor musunuz? Siz bu konuda ne düşünüyor sunuz?
Yorumlarınızı bekliyorum.
**Kerem'e karne  hediyesi yeni bir scooter aldım.:) Yaşasın sokakta oynamak.

4 yorum:

  1. Ne kadar guzel yazmissin canim ya elinde tabletle dolasan cocuklara uzuluyorum , sokakta oynayabilmek artik ozgurluk cocuklarin sokakta ozgurce oyun oynayabilecegi sehirler olur insallah kerem de hep muklu olsun ;-)

    YanıtlaSil
  2. biz de birlikte çıkıyoruz diğer çocukların yanına.
    Kendi çocukluğumu hatırlıyorum da sokakta oynamak gibisi var mı!!!

    YanıtlaSil
  3. ben küçükken sabahtan akşama sokaktaydım, mahallede herkes birbirini tanırdı ve mahallenin delisinden bile zarar gelmezdi. oysa şimdi... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne baba kontrolünde gene çıkmalı çocuklar sokağa

      Sil

Yorumlar buraya..